Gorące wiadomości

Kampania antytytoniowa Komisji Europejskiej rusza w letnią trasę nad morze

Letnia trasa „HELP dla życia bez tytoniu” odwiedzi 8 najchętniej uczęszczanych przez młodzież nadmorskich miast. Wakacyjną podróż kampanii zainauguruje event w Dźwirzynie 4 lipca, zaś ostatnim punktem trasy będzie 11 lipca Molo w Sopocie. Charakterystyczny pomarańczowo-niebieski namiot pojawiać się będzie m.in. na plażach i promenadach, aby jak najwięcej osób mogło skorzystać z bezpłatnych badań oraz porad.

Letnia trasa HELP liczy osiem plenerowych eventów, odbywających się dzień po dniu według następującego rozkładu:
04.07 – Dźwirzyno (przed budynkiem Gminnego
Ośrodka Turystyki i Gospodarki Komunalnej),
05.07 – Mielno (Deptak przy ul. Kościuszki),
06.07 – Darłowo (Plac T. Kościuszki),
07.07 – Ustka (Dolna Promenada Nadmorska),
08.07 – Łeba (Skwer Rybaka ul. Kościuszki),
09.07 – Hel (Bulwar Nadmorski),
10.07 – Gdańsk ( Molo w Gdańsku),
11.07 – Sopot (Skwer Kuracyjny na Molo)

Codziennie w wyżej wymienionych miejscowościach między godziną 10.00, a 16.00 w charakterystycznym namiocie wszyscy chętni będą mogli skorzystać z bezpłatnego badania poziomu tlenku węgla (CO) w wydychanym powietrzu. Badanie to wykonuje się przy pomocy Smokolizera czyli urządzenia, które rejestrując wydychane z płuc powietrze pokazuje konkretny wynik obecności czadu w płucach. Wolontariusze kampanii będą także udzielać porad jak skutecznie rzucić palenie, jak unikać biernego palenia oraz jak nie zaczynać palić. Ponadto, kamera HELP uwieczni każdego, kto zgodzi się podzielić z innymi swoimi doświadczeniami związanymi z walką z tytoniem. Wszyscy którzy skorzystają z badania otrzymają ulotki oraz promocyjne gadżety HELP do wyboru są m.in. klapki plażowe, torby na zakupy, podkoszulki, worki szkolne, notesy magnetyczne, długopisy, wieszaki, kosmetyczki, czy piłki plażowe.

Kampania HELP Dla życia bez tytoniu jest ogólnoeuropejską kampanią, która wykorzystuje te same wizerunki, spoty TV, banery i materiał promocyjny we wszystkich 27 krajach członkowskich. Ogólnym mottem kampanii jest udzielanie pomocy i poparcia “dla życia bez tytoniu” poprzez dostarczanie wszechstronnych informacji o kwestiach zdrowotnych i społecznych związanych z paleniem tytoniu. Kampania została wymyślona i opracowana dzięki wyjątkowemu procesowi aktywnego uczestnictwa, w którym zachęcano młodych ludzi, aby dzielili się poważnymi lub absurdalnymi „poradami” związanymi z tematyką zapobiegania paleniu, rzucania palenia i ochrony przed biernym paleniem. Cała kampania jest „napędzana przez sieć”, a jej celem jest przyciągnięcie młodych ludzi do strony internetowej kampanii www.help-eu.com - dostępnej w 22 językach – gdzie mogą m.in. uzyskać informacje o zagrożeniach jakie niesie palenie i znaleźć linki organizacji walczących z nałogiem tytoniowym lub do młodzieżowych organizacji partnerskich.

Opublikowano: 2010-07-08

Źródło: Telma Group Communications


Zobacz więcej wiadomości



Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz