Gorące wiadomości

Reklamy alkoholu zachęcają młodzież do picia

Pod wpływem reklam młodzi ludzie piją więcej alkoholu - potwierdzają wyniki badań opublikowane na łamach "Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine".
Młodzież zaczyna obecnie pić znacznie wcześniej niż we wcześniejszych pokoleniach, co może prowadzić do kłopotów w szkole, wypadków samochodowych czy uzależnienia.

Statystyczny związek między reklamą alkoholu a piciem stwierdzano już wcześniej, jednak naukowcy nie potrafili dowieść, że większe spożycie jest skutkiem działania reklamy. Alkoholowe lobby twierdziło natomiast, że reklama nie zachęca młodzieży, wpływa tylko na osoby pełnoletnie i co najwyżej skłania do sięgania po tę lub inną markę alkoholu.

Naukowcy z University of Connecticut przeprowadzili w ciągu dwóch lat rozmowy z 1872 osobami między 15 a 26 rokiem życia. Okazało się, że niezależnie od wieku kontakt z jedną reklamą alkoholu miesięcznie zwiększał jego spożycie o 1 procent. Na podstawie analizy danych producentów alkoholu stwierdzono także, że nakłady na marketing wpływają na wyższe spożycie. W przeliczeniu na głowę każdy dolar więcej wydany na reklamę podnosił spożycie o 3 procent.

Zdaniem naukowców producenci powinni w większym stopniu zapobiegać niekorzystnym skutkom picia, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Chodzi na przykład o miejsce i czas emitowania reklam.

Źródło: Onet.pl


Zobacz więcej wiadomości



Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz