Forum dyskusyjne

Przeczytaj komentowaną wiadomość

RE: Ekspert o reformie edukacji: jestem przerażona, to będzie regres intelektualny dzieci

Autor: krakers   Data: 2013-10-29, 10:32:39               

Wiek rozwojowy człowieka jest taki a nie inny
i przyspieszanie go na siłę jest działaniem wbrew naturze. Jednak zdarza się, ze bywają wyjątki wśród jednostek, których poziom rozwoju może być przyspieszony bądź opóźniony z różnych powodów, ze względu na:- cechy wrodzone, -specyfikę środowiska (z którego dziecko się wywodzi)- najbliższe otoczenie -poziom wykształcenia rodziców i ich poczynania związane ze stymulacją (lub brakiem a nawet zaburzeniem) rozwoju dziecka.
Ważny też jest poziom socjalizacji danego dziecka wspomagającej (lub nie) rozwój umiejętności szkolnych.
Za sprawą reformy przeniesiono materiał z zerówki do pierwszej klasy - to bardzo ważna inf., bo nie wszyscy o tym wiedzą. Wiąże się z tym konieczność komasacji materiału, który wcześniej rozłożony był także na klasę zerową - dziecko jest zmuszone do większego wysiłku.
Faktem jest, że nie wszystkie szkoły (raczej mniejszość, biorąc pod uwagę zamożność naszego państwa) są przygotowane, dostosowane do opieki nad sześciolatkami w I kl.

Dla dzieci rodziców, którzy dużo pracują z dzieckiem w domu w wieku przedszkolnym lub mają po prostu zdolne dziecko, przyspieszenie ma swoje racjonalne uzasadnienie - jeśli tylko dziecko trafia w dobre ręce (np. mała grupa, dobrze przygotowany nauczyciel oraz odpowiednia sala).
Czasem też rodzice kierują się przerostem ambicji a nie dobrem dziecka.

Odpowiedz


Sortuj:     Pokaż treść wszystkich wpisów w wątku